1 Mayıs 2013 Çarşamba

Hamilelikte Kalsiyum İhtiyacı

        Geçen hafta 3 dişimi daha kaybettim.Dış yüzeyinde hiç bozulma yok ama çatır çatır döküldü, çok üzüldüm keyfim kaçtı.Kızım 8 aylık olacak yakında ve emziriyorum.Sütü pek sevmem doğumdan sonra bırakmıştım.Kahvaltıda peynir, yoğurt tabi yemeğine göre onları tüketiyordum ama yetersizmiş meğersem. Hamileliğimde de bir dişim aniden çürüdü ve diş ağrıları çektim.Doğum doktoruma danışmıştım( 6.ayımdaydım) dişimi tedavi ettirebileceğimi bebek için sakıncası olmadığını söyledi. Bende dişçiye gittim dayanamadım sızlamasına, bir de dişçiden bir korkarım bir korkarım sormayın gitsin.Dişçim, ağrı çok dayanılmaz ve sürekli devam ediyorsa tabi tedavi edelim ama yinede bebeğe bir şey olmaz diye garanti veremiyorum dedi.Çünkü uyuşturmak için gargara ve iğneyle verilen anestezik ilaçların kana geçtiğini söyledi.Tabi bunu duyunca ben biraz daha sabır göstereyim dedim ve vazgeçtim tedaviden. Dr. doğum sonrası dişime kanal tedavisini uygulayacağını söyledi.
Şu an ön dişlerim haricinde bütün dişlerin çürük içinde, bu durumun diş fırçalamayla bir ilgisi yok.
        Benden tavsiye planlı bir hamilelik durumunuz varsa mutlaka dişlerinizin tedavisini yaptırın.Tabi normalde de aksatmamak gerekli ama işte korku baskın çıkıyor. Süt içmeyi hamilelik sonrasında da devam ettirin, bebeğiniz ihtiyacını sizin sütünüzden karşılıyor.
       Kalsiyum vücut ihtiyacı karşılandıktan sonra vücuttan atılır.Peynir,yoğurt, çiğ susam,yeşil sebzeler....vs. aldığınız haricinde günde iki su bardağı süt içmelisiniz.Neden derseniz,artık bebeğiniz bütün kalsiyum ihtiyacını, siz takviye olarak almazsanız sizin kemik ve dişlerinizden almaya başlıyor.Anne karnında, bebeğinizin kemikleri, kasları, diş yapısı için Kalsiyuma ihtiyacı var.Ek gıdaları artık yeteri kadar alana dek sütle beslendiği için sizin yine ekstra Kalsiyum kaynaklarına ihtiyacınız var. Eğer Kalsiyum almaz iseniz, benim gibi dişleri kaybeder, daha da ilerde Allah korusun Osteoporoz(kemik erimesi) riskiyle karşı karşıya kalırız.Zaten dalyan gibi değiliz,olanda gider.
Benim ki biraz bilgi tabi ısrarla tavsiye.
       Sütü rahat içene kadar hamilelikte neler yapabilirsiniz, sütlaç yapın,muhallebi yapın,dışarda yemek yiyorsanız içecek olarak ayran ve tatlı olarak sütlü tatlılar tercih edin.Sütünüze kakao,meyve karıştırıp içebilirsiniz.Ben yatmadan bir nefeste dikip öyle içiyordum.Bir de en az süt kokusu olan sütün arayışına girdim,marka marka dolaştım en son Sek süt günlük ama karton kutu pastörize olanda karar kıldım,içimi en rahat olandı benim için.
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder