6 Mayıs 2013 Pazartesi

Doğum Çantası Hazırlığı

         Doğum çantanızı, doğumdan en az bir ay önce hazırlamaya özen gösterin.Çünkü erken doğum gibi süprizler olabilir, bir de son dönemlerde kilo ve ödemden dolayı uzun süre ayakta kalmada zorlanabilirsiniz, alış verişlerinizi tamamlamaya çalışın.
Hazırladığınız valiz hep gözünüzün önünde, rahat alabileceğiniz yerde olsun. Kader ne olacağı bilinmez, doğuma yalnızda gidebilirsiniz.
Doğum yaklaştıkça insana streste basıyor, bir taraftan da vuslata az kalmış olması heyecan veriyor. Hazırladığınız valizi emin olun kırk kere kontrol edip hayallere dalacaksınız.
Orta boy bir valiz sizin ve bebeğiniz için yeterli olacaktır. Tabi doğum normal mi, sezeryan mı olacak ona göre koyacaklarınız artabilir.
        Ben kendi koyduklarımı sizinle paylaşacağım. Ben normal doğum yaptım ama Allah korusun doğum sırasında bir aksilik olsa sezeryan da olabilirdim. O yüzden bunu da düşünerek hazırlıkları ona göre yaptım. Hazırladığınız malzemelerde mevsimi de göz önünde bulundurun lütfen. Ben Eylülde doğum yaptım ve hava hala çok sıcaktı.
        Doğuma giderken rahat bir kıyafet seçin ve başucunuzda hali hazır dursun normal doğumsa tabi, sezeryanda da hazır tutun ama başucunuzda olmasına gerek yok. Doğumdan sonrada hastaneden çıkarken giyeceğiniz kıyafetinde rahat olmasını düşünerek seçin, hem hamile gibi (çünkü rahminiz hala eski halinde olmayacak toparlanması en az 40 gün sürüyor.) hem de dikişlerinizi düşünerek kıyafet seçin.
       Ben rahat bir penye, likralı geniş bir pantolon(pijama gibiydi bu sene modaydı 10 tl satılıyodu her yerde, 3 tane aldım ve çok işimi gördü.),rahat düz terlik. Hastane çıkışında da   aynı şekilde yedeklerini koymuştum onlarla çıktım.

Valizde ki sizin malzemeleriniz:
 
  • Doğumla ilgili belgeleriniz, kimliğiniz, nakit para
  • Uzun önden düğmeli gecelik 2 adet emin olun çok işinize yarayacak
  • Bir adet sabahlık, mevsim kışsa uzun bir yelek, hırka
  • Önden düğmeli hamileler için olan pijamalardan 2 adet
  • Sıcak tutacak 2-3 adet çorap
  • Bir paket (gece için olan) kadın pedi
  • Penye atlet 2 adet, emzirme atleti 2 adet
  • Emzirme sütyeni 1-2 adet
  • Gögüs ucu kremi
  • Pamuklu rahat edebileceğiniz büyük  iç çamaşır 5-6 adet(çöpe giderse üzülmeyeceğiniz cinsten olsun)
  • Gögüs pedi
  • Islak mendil, Havlu kağıdı, Peçete
  • Bir adet el havlusu
  • Düz tabanlı terlik
  • Fotoğraf makinesi
  • Şarj aleti
  • Hastane çıkışında giyilecek kıyafet
  • Saç lastiği, toka, deodorant, tarak, isterseniz makyaj malzemesi, diş fırçası 
  • Şampuan, sabun
  • Nevresim takımı
  • Kirlileriniz için torba

Bebeğinizin malzemeleri:

Bebeğinizin malzemelerini önceden yıkayıp, ütüleyin, etiketlerini kesmeyi unutmayın!
Bebeğinizin ilk giyeceği kıyafetleri ayrı poşete koyun.Siz doğumhanedeyken eşinizden, yada başka kim varsa bebeğin kıyafetlerini istediklerinde kolaylık olacaktır.
  • Hastane çıkışı 10 lu olan zıbın takımından 1 adet (bunu ilk kıyafetleri olarak düşünün çünkü ihtiyaçları olan herşey var içinde.)
  • 2 adet zıbın takımı eldivenli,şapkalı
  • Ekstradan 2-3 adet çorap
  • 1 adet yelek, hırka
  • Polar ince olanlardan battaniye
  • 1paket yenidoğan bezi (ben Prima almıştım tabi tavsiye ederim ama Molfix'in göbek oyuntulu olanı var onu biraz geç keşfettik çok rahatlık sağlıyor )
  • Uni baby nin yeni doğan ıslak mendilleri var 2  paket
  • Bebek mendili 3-4 adet
  • Bir adet biberon
  • Gögüs pompası
  • Ana kucağı
   Doğum yapacağınız hastanenin doğum servisinde hemşireyle mutlaka konuşursanız ne gereklidir diye ekstra koyacaklarınız yada çıkaracaklarınız olabilir. Biz Dr. sorduk ama çoğu şeyi boşa götürmüş olduk.
Hastanede kapı süslemesini kendileri yaptılar. Bebek bezine ihtiyaç olmadı. Nevresimdir, havlu gibi malzemelere de.
Bir gece kaldım hastanede banyo malzemelerine de gerek kalmadı ama olsun içiniz rahat oluyor işte.
Daha aklıma gelen bir şeyler olursa bu konuda ekleme yapacağım.

Ayrıca oda süsleme malzemeleri, bebek şekeri, çikolatayı hazır bulundurun.











































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder