8 Mayıs 2013 Çarşamba

Bebeğiniz İçin Ev Yapımı Peynir

          Bebeğiniz ek gıdayla beslenmeye geçtiğinde insan biraz doğal bir şeyler tüketmesini istiyor.
Bu peyniri kolayca yapıp öğünlük olarak buzlukta saklayabilirsiniz. Normalde peynir yapımında özel mayalar kullanılır tabi büyük şehirde nerden buluyorsunuz, birde çalışan anneyseniz. Tadı lor peynir gibi süt kokusu geliyor en azından. Kendiniz içinde yapabilirsiniz ama inek sütünün miktarını arttırmanız lazım içine çörek otu yada istediğiniz otlardan koyabilirsiniz.
Malzemeler:
        Bilinen süt aldığınız biri varsa 1 litre süt, benim gibi yoksa Sek'in şişedeki günlük sütünden alıyorsunuz.
1 adet limonu sıkıp süzüyorsunuz ,limon lifleri içinde olmamalı.
1 çay kaşığı tuz, kendiniz içinse tadına bakarak arttırabilirsiniz.
Diğer malzemeler; tülbent, süzgeç ve altına çukur bir kase.
Yapılışı:
1 litre sütü kaynatın içine limon suyunu ve tuzu ilave edin, sütünüz kesilecek bozulmuş gibi olunca 3-4 dak. daha kaynatın ve kasenin üzerine süzgeci koyun onun üzerine temiz tülbenti, sütü bunun içine boşaltın. Tülbentin kenarlarını toplayıp kıvırın, peynir suyunuz altına geçmeye başlayacaktır.3-4 saate kadar peyniriniz hazır.Peynir miktarını arttırmak için sütü arttırabilirsiniz. Limon suyu ekşi tat verir diye bir sorunuz olabilir ama peynirin tadına bakınca ne kadar tatlı olduğunu göreceksiniz.
Peynir yaparken ayrınca yoğurt  yada sirkede kullanılıyor ama ben denemedim.
 Çörek otu, yada otlardan koyacaksanız ocağı kapatınca içine malzemeleri koyup öyle tülbente dökün. Uzun süre saklayacağınız bir peynir değil içinde ki tuz miktarı az olduğundan, o yüzden öğünlük olarak paylaştırıp buzlukta saklayın.
Ben streç içine paylaştırıp küçük bohçalar şeklinde kıvırıp buzluğa atıyorum, sabah kızımın kahvaltısını hazırlarken bir tanesini alıp içine bir yemek kaşığı sıcak su koyuyorum, böylece erimiş oluyor. Sonra içine ne koyacaksam ilave ediyorum.
Yapması çok basit ne olur üşenmeyin, yapacaklar için kolay gelsin, afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder