29 Nisan 2013 Pazartesi

Bebeklerde Kabızlık

        Kabızlık diyebilmek için normal rutininden sayısı azalmış, katı bir kaka,karında şişlik, kaka yaparken bebeğin zorlanarak ıkınması, ağlaması, bacaklarını kasar gibi yapması.Anne sütü bile kabızlık yapabilir çünkü bebek bağırsakları yeni tanıştığı sütü sindirmek için çaba gösteriyor.Gelişimini yeteri kadar gerçekleştirmemiştir, yada tembeldir. Ne yapacağız peki zamanla düzelecek bunu düşünün rahatlayın.Bebekler için karın, bacak masajı var mutlaka rutin haline getirin hergün sabah yapmaya çalışın. Anne sütü aldığı için sizin ekstra yapacağınız bir şey yok.Kakasını katı yapıyor ve sorun devam ediyorsa mutlaka Dr.a gidin.Bu durumda, gaz çıkarması ve kakasını yapması için lavman ve tüp takıyorlar, insan çok üzülüyor o daha el kadar ve bunlarla karşı karşıya geliyor.Kısa süreli bir çözüm sağlıyor, sonrası için bağırsak düzenleyici ilaçlar,boşaltıcı fitil ve şuruplar veriyorlar.O küçük poposuna o fitili koymak o kadar zor ki vazgeçtim hiç koymadım.
       Canım kızımda Kolik Sancısı da vardı tuz biber oldu, bu sorununa Allah bebeklerin yardımcısı olsun.Alternatif olarak rezene tohumu, kimyon tohumu aldım,bir çay bardağı kaynamış suya birer çay kaşığı,yarım küp şeker ilavesi bebeğime 5-6 çay kaşığı, günde 2-3 kez verdim, bir faydasını da görmedim.Kabızlık dönem dönem geçti, tekrarladı.
       Kızımın, kolik sancısı neyse ki 6. aya girince bitti şükürler olsun.
       Kızım ek gıda döneminde ve esas kabızlığı şimdi çekiyor.Bazen o kadar katı yapıyor ki, çok çabalıyor, ıkınıyor, iştahını da etkiliyor, kusması artabiliyor.Şimdi yedi buçuk aylık oldu.Çorbalarına sızma zeytinyağ koyuyorum, çok katı yaparsa da 1 çay kaşığı zetinyağını direk veriyorum işe yarıyor.Günde bir kez elma rendesi ve yada içine kaynamış 2-3 adet kuru kayısı ilave ediyorum.Emzirmeye devam ediyorsanız kendiniz de günde 4-5 adet kuru incir yerseniz bebeğiniz rahat kakasını yapıyor (bunu tesadüfen öğrendim), yalnız kakası biraz kötü kokuyor.
Ve içebildiği kadar sık aralıklarla su vermeniz faydalı olur.
Allah bebeklerimizin yardımcısı olsun, umarım faydalı olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder