24 Nisan 2013 Çarşamba

Meme Ucu Yaraları


        Annelerin büyük sıkıntısından biri meme ucu yaraları? Nasıl tedavi edilir? Sadece sizin başınıza mı geldi?
Tabi ki sadece sizin başınızda değil, doğum sonrasında sık karşılaşılıyor.Benim doğum doktorum doğum öncesi 2 hafta öncesinden kullanmak üzere bitkisel bir krem yazdı, sonrasında da kullanmaya devam etmemi önerdi.Dediğini yaptım işe yaramadı.Doğumdan sonra bebek Dr.uda  lanolin içerikli bitkisel bir krem yazdı onuda kullandım işe yaramadı.Bebek hemşiresi emzirme öncesi ve sonrası anne sütü ile silmemi söyledi;Bunu aldığım eğitimlerden bende(hemşireyim) biliyordum ben de öneriyordum anne sütünü emzirme sonrasında bir damla sıkıp sürüyorsunuz, kurumasını bekliyorsunuz ama işe yaramadı. Sorun şu bebek meme ucunuzu etkili şekilde ağzına alamadığı için süt gelmiyor ememiyor, o şekilde emmeye devam ettikçe zaten hassas olan bu bölgeniz tahriş olup yara oluyor.
       Gögüs ucu yaraları için önerim:
 Zetinyağı sürün mümkünse emzirme aralarında bir pamuğa damlatıp o şekilde dursun.
Bepantene krem uygulayın ama emzirmeden önce mutlaka silin bebeğinize zararı olabilir ayrıca tadı yüzünden emmek istemeyebilir.
Silikon meme ucu kullanın, sonrasında memeyi alır mı diye korkmayın, emin olun çıkarır çıkarmaz alıyorlar.
Bu önerilerimi mutlaka emzirmeye başlar başlamaz uygulayın.Daha rahat geçireceksiniz bu dönemi.

Gögüs ucu yaraları için resimler koyacaktım ama vazgeçtim, gözünüz korkabilir.
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder