24 Nisan 2013 Çarşamba

Süt Kanallarının Tıkanıklığı ve Mastit


  • Yenidoğan bebeğiniz bir kaç damla süt emiyor gerisi ne oluyor, size neler yapıyor?

      Memede ki sütün yeterince boşalamamasından dolayı süt kanallarınız tıkanabilir yada enfeksiyon kapabilirsiniz.
       Memede şişlik,aşırı dolgunluk,ağrı,kızarıklık belirtileri olabilir.Nedeni bebeğiniz meme ucunuzu kavrayıp etkin bir şekilde ememiyor olabilir,sütünüz fazla  ve boşaltmıyorsanız mutlaka başınıza gelecek bir sorun.Meme ucunuz yara ve emziremiyorsanız, gecede sürekli uyanıyorsunuz ve uykusuzluk nedeniyle etkili emziremiyorsanız,iş nedeniyle yada bir yolculuk yada....başka bir nedenle memenizde süt birikti.Mutlaka boşaltmanız gerekli yoksa çok sıkıntı çekersiniz,benim gibi.Sütüm çok azdı,Hipp çayını(Dr.um reçete etmişti.) içtim sabah uyandım ikinci gün gögsüm aşırı süt doldu, sanki bağrıma taş konmuş ve zehirlendiğimi düşündüm çok kötü bir deneyim umarım kimsenin başına gelmez.Duş aldım biraz rahatlar gibi oldum ama nafile.Süt pompası aldırdım, elle sağım için olandan ama gögüs uçlarım yara olduğu için işe yaramadı acıya dayanamadım. Kayınvalidem, sıcak tahta kaşık bastı,sıcak rahatlatıyor gibi oldu ama kısa süreliğine işe yaradı. Annemin tavsiyesi çok işe yaradı küçük bir leğene sıcak su koydum içine iki bez onları ıslatıp gögüslerime sardım ve sıktım sıcakla birlikte hem rahatlıyorsunuz hemde sütünüz akıyor.Özellikle tavsiye ederim.Elektrikli süt sağma makineleri de alabilirsiniz pahalı derseniz elle kullanım için olanların fiyatları daha uydun.Ayrıca doğum yaptığınız hastanenin yada doğum hastanelerinin cüzi bir miktar para vererek elektrikli süt sağma makinelerini kullanabilirsiniz.
Diğer gün doğum Dr .uma gittik gögsüm için yaptığım sıcak bez uygulamasına devam etmemi söyledi.Ağrı için Minoset tablet önerdi, tıkanıklık ya da mastit olmadığını söyledi.
      Sorununuz devam ederse mutlaka gecikmeden Dr. başvurun içiniz rahat etsin.Elle gögsünüzü muayene edin sertlik olan gögsünüzden başlayın emzirmeye.Her emzirmede her iki gögsünüzü de emzirin,sadece birini emzirip sonraki emzirmede diğerini şekilde yapmayın. En son hangi gögsünüzü emzirdiniz o taraftan başlayın.Tıkanma başladıysa peynir gibi gelmeye başlar sütünüz, korkmayın bebeğinize zararı yok eğer ememezse mutlaka sağın yoksa o gözenek tıkanacak. Eğer ki gögsünüz yaraysa enfeksiyonda kapabilir mastit oluşur şikayetlerinize ateşte eklenir. Dr.unuz büyük ihtimal antibiyotik ve analjezik tedavisi başlayacaktır.Mutlaka talimatlarına uyun yoksa açılmayan kanallar için cerrahi tedavi uygulanıyor.
       Fazla sütünüzü sağın saklama poşetleri var, buzluğunuza koyun atmayın. Hastalık, yolculuk, işe başlama gibi durumlarda ayrıca ek gıdalarda mamasının içine koyarsınız.Biliyorsunuz ki anne sütü çok değerli yurt dışında süt bankaları oluşturuluyor belki bizim ülkemizde de uygulanmaya başlanır. Hele ki ilk süt daha yoğun ve besleyici değeri çok yüksek.Bu poşetlerin üzerine tarih atmayı unutmayın.Süt sağma ekipmanınızı, silikon gögüs ucu kullanıyorsanız her defasında kaynatın.Bebeğiniz dış dünyaya karşı çok savunmasız, onu siz koruyacaksınız.
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder