18 Temmuz 2013 Perşembe

Emzirme Teknikleri

 

        Doğumdan sonra size hemşire tarif edecek ama o an o kadar şey varken kafanızda nasıl emzirecektiniz unutabilirsiniz.Yada tarif ettiği gibi emzirmek o kadar kolay olmayabiliyor. Bebeğiniz doğru şekilde emmeyi öğrenince inanın sizi korkutan bir olaydan çok annelik duygunuzu kat kat arttıran bir eyleme dönüşecek.
Bebeğinizi nasıl rahat ediyorsanız o pozisyonda emzirin size kalmış.
Kendinize bir emzirme yastığı edinin, artık satın mı alırsınız kendinizmi dikersiniz yada bebek yastığı da kullanabilirsiniz.size çok rahatlık sağlayacak inanın.
Ben bilemedim, siteleride dolaşmıştım ama bir tavsiye edende olmadı neyse kendim dikmiştim sonra çok rahat ettim.
Bebeğiniz küçük olduğu için o iki damla sütü emene kadar bazen saatlerce memede kalıyor ve eğilmekten beliniz ağrıyor.
Öncelikle kendinize rahat bir pozisyona alın, sırtınızı yastıkla destekleyin, sonra bebeğinizi rahat bir pozisyonda tutun. Sakin bir yer seçin, mümkünse hafif bir müzikte iyi olur:)
Bebeğinizin sadece meme ucunuzu değil, çevresindeki kahverengi kısımıda(areola) içine alacak şekilde tutmasını sağlayın.Ve onu sevin, okşayın,izleyin,çok güzel bir duygudur.
Bebeğiniz gözü daha açılmadan sizi emmeyi becerebilir, dediğim gibi önemli olan etkili emmesi.
Yoksa daha önceki yazılarımda söz etmiştim tekrarlayım;
Bebeğiniz aç kalır
Memenizde süt birikir, mastite kadar gidebilir
Meme ucu yaraları oluşabilir.

Bebeğinizi yatarak emzirmeyin! Çok uykusuz ve yorğunsunuz emme işide kısa sürmüyor, uyakalabilirsiniz. Bebeğiniz memeniz yüzünden nefessiz kalıp (burnunu kapatabilir) ölebilir Allah korusun,Yada emdiği süt soluk borusuna kaçabilir.Ne kadar uykusuz olursanız olun onu oturarak emzirin. Annelik kolay değil, inanın uykusuzluk, yorgunluk çok olacak ama bir gün hepsi geçecek.Bebeğiniz çok değerli, eyvah dememek için başka kimselere yapmayacağınız fedakarlıklara devam.O büyüdükçe sevgisi kat kat artacak yüreğinizde, helede size tepki vermeye başladıkça o kadar mutlu oluyorsunuz tarifi yok.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder